tiistai 2. elokuuta 2011

prague part 1

Apua toivottavasti ei tullu yliannostus kuvia! :D Teidän pitäis viel muutama tällanen iida sydän praha-postaus kestää, sillä mulla on vielä paaaljon näytettävää.

Mutta itse asiaan. Matka meni ihan loistavasti ilman suurempia ongelmia. Ei eksytty missään vaiheessa pahasti, vaikka pari kertaa sijaintia oli turhan hankala paikantaa. Mutta tollanen kuuluu asiaan ja tuli nähtyä kaupunkia ihan kunnolla. (: Praha on ihan tosi tosi kaunis paikka ja ehdottomasti nyt yksi mun top 3-kaupungeista Euroopassa. Paikallisten kielitaito nyt on mitä on, kaupoissa ei mitään ylimääräistä small talkia voinut oikein harrastaa kun hallussa olivat vain perus thank you ja goodbye.

Kaupungissa oli kuitenkin yllättävän helppo tutustua ihmisiin, ainakin muihin turisteihin. Sateisia päiviä oli enemmän kuin aurinkoisia, tosin se ei haitannut fiilistä yhtään. Törmättiin lukemattoman moneen reilaajaan ja voi että, mäkin haluan kiertää ensi kesänä Eurooppaa. Mutta ainakin Amsterdam kutsuu mua ja Isaa vuoden päästä, se on varma.

Hintataso Prahassa oli hitusen Suomen hintatasoa alhaisempi. Vaatteisiin ja ruokaan meni oletetusti paljon rahaa ja vielä en ole mitään ostosta ehtinyt katumaan. Starbucksissa asiointeja olisi ehkä voinut vähentää, mutta mulla on ollut niin pitkään taukoa kyseisestä kahvilasta että se on ihan okei. :D Nyt mulla ei tule muuta kerrottavaa mieleen, mutta kyselkää ihmeessä jos haluatte jotain erityistä tietää!

18 kommenttia:

  1. Starbucks<3 muuta ei voi sanoo.. no okei nää on aivan ihania kuvia! :)

    VastaaPoista
  2. OOOOHH miten teillä voi olla aina näin siidei kuvia? oon niiiiiin kateellinen ja mikä kamera (+putket) on? :--)

    VastaaPoista
  3. Niiiin hullun hienoja kuvia et oon selannu nää jo kolme kertaa läpi ! ja mmm starbucks :------)

    VastaaPoista
  4. ihan mielettömän ihania kuvia! oih ♥ ja praha on ihana kaupunki! oon ite ollu siellä kaks kertaa, toisella kertaa viikon ja toisella kaks ni oppinu tunteeki sitä ihan hyvin :---) tuli kauhee ikävä ku katteli näit kuvia!

    VastaaPoista
  5. Eiii, tuli itelleki ikävä omaa Prahan reissua, vaikka siitä onkin jo pitkä aika. :-) Rakastan sitä fiilistä mikä siellä vallitsi, ne kaikki katutaiteilijat ja rakennukset ja ah, kaikki!

    VastaaPoista
  6. Ihania noi lämpimänsävyset kuvat! Rakastan teijän tyyliä muokata kuvia, erotutte massasta! :-) Mitä ohjelmia käytätte?

    VastaaPoista
  7. Todella kauniita kuvia. * _ *

    VastaaPoista
  8. Noi kuvat on mielettömän järjettämän hienoja ja upeita, oon kyllä taitava! Ootko ostanu sen lightroom muokkausohjelman vai ladannut sen netistä?

    VastaaPoista
  9. siis..wau! :) millä oikeen muokkaatte nää kuvat??

    VastaaPoista
  10. Ihaniaihaniaihnia kuvia! Näitä kattelee mielellään vielä pari satsia lisää :)

    VastaaPoista
  11. tykkäsin ennen teijän blogista iha sikana mut nykyää ylimuokkaatte molemmat teijän kuvia iha liikaa, se ei oo kivan näköstä :(

    VastaaPoista
  12. uppee postaus D: <333

    VastaaPoista
  13. Oi vitsit! Oon käyny joskus lapsena tuolla sillalla ja muutenki.. aaaw! <3

    VastaaPoista
  14. Kiiitos paljon (x ! ja samoin ! ihania nämä kuvat <:

    Aijaa ! minnepäin oot muuttamassa :--)?

    VastaaPoista
  15. mitä kautta siirrätte kuvat:)? ja muokkaatteko vai mitä?:) tosi ihania,saitte juuri minusta lukijn!

    VastaaPoista
  16. Paula: joo, starbucks nimenomaan! :D kiitti!

    iiro: kiitos paljon (: mulla on nikonin d90 ja putkia 35mm jota oon käyttäny about kaikissa näissä blogiin otetuissa kuvissa ja sit lisäks makro, fisu, zoom ja 18-115mm.

    Piiu: heee kiitos! :D chocolate cream erityisesti mmmm !

    MARIA: kiitos (---: uutta matkaa vaan suunnittelemaan, viis päivää oli todellakin aivan liian vähän aikaa tuolla!

    Sinna: niinpä, jotenki sen koko kaupungin yllä oli koko ajan sellanen hyvä fiilis :D

    Johanna: kiitos (--: lightroom + picnik + gimp, joko yksikseen tai sit vähän kaikkia sekasin (:

    Selma: tack så mycket (:

    Anonyymi: eka se oli mulla kokeiluversiona ja sit ostin sen kokoversion (:

    Emmi: lightroom + picnik + gimp, et sellasta (:

    pauliina: kiitti!

    Taija: dankee (:

    Anonyymi: harmi ettet tykkää, mun silmään noi näyttää mieluisilta ): vaikea miellyttää kaikkia, toivottavasti et oo kuitenkaan menettäny toivoasi meidän suhteen :D

    Anonyymi: kiitooos! (--:

    Anonyymi: joo toi silta oli just upee! :D

    Laura: lightroom + picnik + gimp ! yleensä kahta ekaa käytän, joskus säädän gimpil vähä värei tjms (:

    TANJAU: kiitoos (:

    Anonyymi: ihan vaa bloggerin kautta! ja kyllä mä yleensä kaikki kuvat muokkaan lightroomil, picnikil tai gimpil ! (: oooh kivaa, tervetuloa!

    VastaaPoista