keskiviikko 25. toukokuuta 2011

ei se oo minun syyni että itä-suomessa tuulee



Ei ole minun syyni ei, mutta lujaa on silti tuullut jo useamman päivän... Se ei kuitenkaan estä mun kesäfiilistelyjä, paritin lempparihaalarit ja lempparipaidan ja sain ihan lemppariasun! Tämä rakkaus tulee kestämään.

Tosin fiilistelyjä hieman laimentaa koeviikko, josta oon onneksi selättänyt jo matikan ja äikän! Enää kolme jäljellä, ja mulla on jopa ihka oikea vapaapäivä tässä jaksossa, kerrankin. Tosin masentavaa sinänsä, että kerrankin kun mulla olisi aikaa hengailla yläastelaisten kanssa, mokomat hyppää busseihinsa ja lentokoneisiinsa ja lähtevät luokkaretkille! Onneksi mulla on rakas veljeni, joka on isompi kuin noi sen takana olevat puut yhteensä. :D Niin, ja Maol-taulukot. Sen avulla mä onnistuin luovimaan matikankokeessa kertymäfunktiot, joiden ohi olin tunneilla autuaasti nukkunut - ja se toivottavasti on mulle suureksi avuksi myös perjantain fysiikan-koitoksessakin. Ei saa unohtaa Maol-taulukkoja!

16 kommenttia:

  1. kiinnostais tietää yksi juttu. millä muokkaat kuvasi ja miten saat ne muokattua sillälailla, että ne näyttää tavallaan liukuvärjätyiltä. :--)

    terkuin elina

    VastaaPoista
  2. Voi pitkä matikka. Onneksi ite pääsin sen kirjotuksissa kunnialla läpi, eikä tartte enää sitä opiskella, wipii :---D Oli se sen verran tuskaa välillä (aina).

    VastaaPoista
  3. Koskas vastaatte meiän antamiin kysymyksiin? :)

    VastaaPoista
  4. sun veljes on tosi söpö!!!
    mut niin oot kyllä säkin:-)

    VastaaPoista
  5. Täällä tuulee aina :--( Ja sataa. Se on tää Itä-Suomen kirous, koko maassa poutaa mutta Itä-Suomessa sataa räntää. :D

    VastaaPoista
  6. Oi MAOL <3 Lukiolaisen raamattu, koraani ja pieni punainen kirja.

    Sinä oot nätti ja teillä on sairaan nätti blogi!

    VastaaPoista
  7. Anonyymi: Heh, juurikin sillä liukuvärjäysjutulla! Ainoo kunnollinen on Gimpillä, oon muokannu tän ja edellisen postauksen jutut sillä "screen"-asetuksella ja sit lisänny kontrastii ja vähän muokkaillu sävyi Lightroomilla :)

    Mutteri: Oih, en voi kuin kuvitella sitä onnea, kun matikka on ohi! Mulla valitettavasti vielä 9 kurssia jäljellä.... yhgh :D

    Anonyymi: Tällä viikolla! Ollaan me jo vastattu melkein kaikkiin, kuvat pitäis vaan laittaa ja sellasta pikkusta :)

    Anonyymi: Haha :---DDD kiitos vaan ! No en tiiä onko Joel oikeesti niin söpö, jos nyt reiluja ollaan....

    essi: Juu, no onhan täällä ihan aurinkoistakin välillä... lähempänä mannerilmastoa tai jotain? :D mä en oo oikein ees sisäistänyt asuvani Itä-Suomessa, vaikka kai siinä rajoilla ollaan!

    Anni: niinpä! :-----D Mitäpä ois kemiankaan tunnit ilman armasta eepostani! Ja kiiiiitos (--:

    VastaaPoista
  8. tiedätkö onko tuota liukuvärjäysjutskaa photoscapella? :-)

    terkuin elina

    VastaaPoista
  9. onko toi pitkä matikka susta ollu todella raskasta, kiinnostaisi tietää vähän, ku valitsin sen nyt itseki:) olitko yläkoulus hyvä matematiikas yms:)?

    VastaaPoista
  10. huh huh, outoa et minä ja maol kaveerataan vieläki vaik mul on elämää lyhyempi matikka. ja fyssa ja kemia käytynä. jokin siinä oranssissa (minkä värinen toi ny o) kirjassa viehättää mua.

    VastaaPoista
  11. hei mitä objektiiivii oot käyttäny niis käpykuvis mitä on pari postausta taaksepäi ? :))

    VastaaPoista
  12. Anonyymi nimeltä elena: ei ole, vaikka oon sitä sieltäkin ettinyt :D Mutta Gimp on ilmanen, joten sen voi ladata aika helposti netistä luulisin! (Meillä oli ne koululta saaduilla koneilla valmiina ja keksin ton jutun vasta nyt, haha)

    maria: No yläasteen matikka sujui ongelmitta, mutta täällä lukiossa pitäis oikeesti jaksaa tehdä läksyt, koska tunnilla harjotellaan vaan perusasiat, ja pääasiassa matikassa käydään läpi kaavojen jne. sovelluksia! Ei se nyt ylitsepääsemättömän raskasta ole, mutta kyllä osa tehtävistä menee niin kovaa ja korkealta ohi... tosin onneksi kokeissa saa vähän valita tehtäviä, joten kaikkea ei välttämättä tarviikkaan tajuta!

    iida: Se on cheddarinvärinen! Niinpä, Maol on just sopivan pieni ja suloinen kirja, toisinaan tekee vaan mieli silitellä pikku apuriani :D ja niiden taulukoiden selailu tuottaa mielihyvää, kun ne tajuaa?????

    Anonyymi:Canon 50mm 1.4 usm :) käytän sitä nykysin kaikissa kuvissa, niissä taisin käyttää melkein sitä pienintä aukkoa ja muokkasin tavallista vahvemmin, joten sen takia saattaa näyttää erilaisilta :D

    VastaaPoista
  13. voi kun sä oot söpö :---)
    J

    VastaaPoista
  14. Mitä screen juttua? Onks sul englanninkielinen Gimp? Mist toi screenjuttu löytyY?

    VastaaPoista
  15. Hmmm no se screen on niissä eri liukuvärityyppien vaihtoehdoissa, suomeksi se on ihan näyttö :D enkuksi on joo!

    VastaaPoista