perjantai 25. maaliskuuta 2011

AGFATRONIC 221CB -tesmailua


kameran salama - lisäsalama
En tiiä hyödyttääkö tää postaus yhtään ketään, mutta halusin vaan tesmailla tota mun kirppissalamaa ja aattelin, et ois kiva esitellä noita melkein ymmärrettäviä tuloksia täälläkin :--) Noista ei ehkä saa niin hyvää käsitystä salamoiden erosta, mutta johtopäätökseksi voisin vetää sen, että lisäsalama on yllättävää kyllä paremmin valaiseva kuin kameran salama - ja ehkä käytettäväkin, jos jaksaisin vielä väsäillä jonkun kunnollisenkin diffuusorijutskan vähän pehmentämään tota valoa.

Parhaiten salaman valaistusteho näkyy kuitenkin fisukuvissa, joissa kiinteän salaman kanssa jää häiritsevä tumma varjo:

 Haha, ei mulla tän tähdellisempää tällä erää :D Mulla on viikonlopuks kunnon to do -lista kaikista hoidettavista jutuista, mut nyt jatkan paraabeleihin syventymistä! (:

7 kommenttia:

  1. toi on iha sika ärsyttävää ku tulee fisun kaa toi tommoin varjo läntti! pitäsköhä alkaa metsästää sit jotain lisäsalamaa ku näyttää toi kuva kyl paljon paremmalt sen kaa! :-D

    VastaaPoista
  2. Henna: Jeeep, ja en tiiä mist johtuu mut kameran salamalla toi kuva näyttää viel epätarkemmalta D: Mäki ihan yllätyin miten paljon parempi toi lisäsalama on, sielt vaan kirppiksii kaivelee jos alko himottaa! :DD

    HENNOAA: Haha, kiitti :DDD

    VastaaPoista
  3. ihan jättekiva tää teidän blogi! upeita kuvia :)

    VastaaPoista
  4. tosi siistejä kuvia!
    paljo makso toi lisäsalama?

    VastaaPoista
  5. aura hulda maria: kiva kuulla! Kävin kattoo sunki blogia ja voi ku se oli kiva :---)

    valtteri: kiitti, ja ää sulki on hieeeeno blogi D:::::: Lisäsalama makso 8e, se tuli vanhan filmipokkarin mukana!

    VastaaPoista
  6. Hah! Mulla on itsellänikin Canon 500D ja olen tollasia himmennin juttuja testaillu. Nyt ostin kirppikseltä salaman. Juuri tollanen AGFATRONIC 221CB! Mun pitää katsoa noi kuvat ja lukea juttu ajan kanssa kun nyt en kerkiä... Kiva kun olet testaillut jo valmiiks ja mun ei tarvii! =)

    VastaaPoista