perjantai 18. helmikuuta 2011

ojasta allikkoon

Ahdistaa laittaa tavallistakin rumempia kuvia tänne, mutta pakko mun on jossain vaiheessa tännekin tultava kertomaan suru-uutiset mun kuontalon puolesta. Aattelin olla mainio ja värjätä uudella värillä jo ennen kuin pinkki ehtii ihan kunnolla kulahtaa sinne persikan puolelle, ja kävin sunnuntaina tuumasta toimeen. Aluksi oli hauska seurata värin transformaatiota, mutta tökötit päässä jonkin aikaa istuttuani vilkaisin peiliin ja melkein säikähdin mustanruskeaa ilmestystä mun päälaella. Olin kuitenkin vielä ihan hyvillä mielin, sillä olin vielä siinä uskossa että tummanruskea on _hyvä idea_ (joo, ja menin vielä ostamaan mahdollisimman tummaa väriä, agaggag) ja ehkä sopisikin mulle.

Illemmalla peiliin tuijottaessani tuli kuitenkin aika surkea olo. Ruskea on niin toivottoman tylsä ja saa mut näyttämään ihan rasvalettiemolta, se ei tuo mitään hauskaa kontrastia mun vaatteisiin, ja tajusin vielä tota yhtä kuvaa ottaessani, että tonne taakse jäi näköjään sittenkin muutama hieman vaaleampi osio. (Mikä on tavallaan kyllä ihan lohdullista...) Mun ylikasvanut otsis alkoi näyttää jo niin karmivalta, että nipsaisin eilen ruman ja lähes huomaamattoman liimaletin mun otsanpeitoksi, mutta kokonaiskuva ei kauheasti siitä muuttunut.

Anteeksi tää kamala vuodatus, mutta mua ahdistaa mun tukkani puolesta, ja mun muutenkin aika kyseenalainen ulkonäkö veti itsetunnon aika alhaiseksi. Haluaisin äkkiä vaaleampaa, mieluiten punaista, pääni peitoksi, mutta pelkään että toinen värinpoisto (laadukkaasti itse tehtynä) ajaisi mun karvat lopullisesti pois päästä. Lisäksi en tiedä, miten paljon tukka vaalenisi, kun värinpoisto-osuudet imi paikoin väriä liiankin innokkaasti. Kampaajalle tekisi mieli, mutta ei huvita käyttää isoja summia tän karmeuden pelastamiseen. Lohduttaudun ajatuksella siitä, että jossain vaiheessa mä olisin kuitenkin värjännyt hiukseni tummiksi, ja nyt tiedän että se ei näytä hyvältä mun päässä. Ehkä mä sitten varaan jossain vaiheessa sen ajan kampaajalle, josko saisin edes katsottavan näköisen karvapeitteen!

11 kommenttia:

  1. Just kivaltahan noi hiukset näyttää! Ainaki kuvien perusteella sopii sulle :-)

    VastaaPoista
  2. AAAAwwwwwssssss oot ihana noilla(kin) hiuksilla! ♥ ihan turhaan murehdit :)

    VastaaPoista
  3. Saara, essi ja Anonyymi: Kiitos, kiva kuulla! Tän vuodatuksen jälkeen alan olla jo aika alistunut tähän tilanteeseen, ei nää loppujen lopuksi ehkä niin kauheat ookaan! :) <3

    VastaaPoista
  4. hyvin noi sulle sopii :)

    VastaaPoista
  5. Sopii sulle tumma tukka, noi ''haalistumat'' näyttää tarkoituksellisilta raidoilta :D

    VastaaPoista
  6. ^ just mitä tos sanottii, noi haalistumat näyttää tarkoituksellisilta.

    suloinenhan olet noillakin,ja kyllähän toi väri ehtii tosta muutaman pesun jälkeen vähän vaaleta ettei se ny noin tummaksi jää (:

    VastaaPoista
  7. Heei noihan on just tosi kivat, onhan ne tietty silleen tylsemmät kun vaikka se pinkki, mutta sopii sulle kuitenkin tosi hyvin :))

    VastaaPoista
  8. Anonyymi: kiitti! :)
    Meeri: Juu, itse asiassa ne ei ees ole noin selvästi näkyviä, luulisin :o Kamera puijas ilmeisesti muakin!
    Anonyymi: JJeaap, oon mä sitä sen verran innokkaasti virutellutkin että se on ehtinyt haalistua mukavaksi! :--D
    Sara: Hii kiitos :-) Tylsäthän nää on jos pinkkiin vertaa, mutta kyllä näitä katella kestää! (------:

    VastaaPoista
  9. sä oot söpö oli sun hiukset minkä väriset tahansa! ja sori rändöm mut punanen väri on rasittavin ikinä ku se kuluu HETI (ainaki mulla) ja tuntuu ettei sävyttävät hoitoaineet ja muutkaa auttas, toi sun nykyine väri on paljon ihanampi ku mitä mul on ^^

    VastaaPoista
  10. Anonyymi: Haha kiitos! :D Joo mul kulu kans pinkki pois, mut oon aatellu enemmänki sellasta punaoranssii missä se kuluminen ei niinkään haittais (---: Mut eiköhän täl brunella vielä mennä, kun satuin viel ostaa noit värejä kaks pakkausta ja oon mä tähän jo aika tottunu ja tyytyväinen!

    VastaaPoista